onderwegnaarmorgen 27-8 - Reisverslag uit Flogny-la-Chapelle, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen 27-8 - Reisverslag uit Flogny-la-Chapelle, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu

onderwegnaarmorgen 27-8

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

01 September 2013 | Frankrijk, Flogny-la-Chapelle

27 augustus 29e etappe
Ervy le Chatel _Flogny-la-Chapelle
16, 3 km, totaal 694, 4
21169 stappen, totaal 960590

Ervy was vroeger een vestingstad en dateert uit de 15e eeuw. Er staat nu nog een korenbeurs uit de 19e eeuw die dienst doet als toeristenburo.
Vanmorgen om half 9 kwam de pastor de sleutel ophalen van mijn nachtelijk onderkomen. Aangezien ik nog een half uur op Frans en Rosanne moest wachten kreeg ik van de pastor een rondleiding door het dorp.
Het ene huis na het andere staat te koop of is in kennelijke staat. Zo ook menige winkels.
De ene school is verbouwd tot appartementeb en de ander is een hospice geworden. Er zijn nog maar een 10-tal kinderen in het hele dorp (500 inwoners). De pastor haalt zijn schouders op. Het is niet anders.
Dit is een beeld wat ik al in heel Frankrijk zie.
Vanmorgen kon ik wat moeilijk op gang komen, en kon soms het tempo niet zo volgen.
In Flogny was het enige restaurant (pizzeria) gesloten vanwege vakantie. Dus gaan we wat alternatiefs verzinnen voor vanavond.
Morgen gaan we naar Chablis. Jawel de betere wijnstreek.

• 01 September 2013 - 16:05

Bernadette:

Hoiii Theo, het gaat je nog steeds goed af, je zakt al lekker door Frankrijk maar het is een flink land! ik ben heel benieuwd of je ook foto's maakt van al die mooie momenten of sla je alles op in je geheugen!
    Hou vol en blijf genieten. Veel liefs Bernadette en familie

• 01 September 2013 - 16:15

Hetty:

Nou, toch wifi
    Jammer dat je geen wijn mee kunt nemen.
    En welk tempo kun je niet volgen? Dat geratel van de Pastor?
    Loop ze verder
    liefs