onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

18 September 2014 | Frankrijk, La Réole

13 september 59e etappe
St: Ferme _ la Reole
20;2 km totaal 1385;4
17385 stappen totaal 1706132

Francoise (de vrijwilligster) uitgebreidt bedankt oor de heerlijke maaltijd en de hulp voor het zoeken van een slaapplaats. Zij is daar ruim een uur mee bezig geweest.
De route en de uitzichten waren weer buitengewoon indrukwekkend. Met diverse kastelen uit de 12e en 16e eeuw.
Een paar keer moest ik de weg vragen om niet de verkeerde kant op te gaan. Automobilisten stoppen direkt om je behulpzaam te zijn. Geweldig!!!
Vlakbij la Reole hoorde ik ineens geklapper in de lucht. Tto 2 keer aan toe werden een 8 tal parachutisten geworpen. Mooi gezicht tegen een strak blauwe hemel.
om half 2 aangekomen in la Reole. Daar was een agrarische markt met tractoren en landbouwmachines. Ook stonden er een aantal stieren.
Nu moet ik wachten tot half 6 voor ik opgehaald wordt.
Nicole ( rond de 60) kwam mij ophalen.Nou het was het wachten waard.
8 km verderop kwam ik terecht bij een jagersfeest. Na t douchen zag ik een 8 tal heren luidruchtig petanque spelen.
Daarna met 22 personen een complete maaltijd met soep, tussengerecht, mosselen, kaas enz.
Het was een waar feest. Ik moest ook nog met iemand naar zijn huis om zijn creativiteit te bewonderen. Namelijk wat hij allemaal gemaakt had van lucifers, o.a. een boot, molen enz.