onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

23 September 2014 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

23 september 69e etappe
Ostabat - St. Jean Pied de Port
21,3 km totaal 1646,9
22749 stappen totaal 1952533

Gister weer even de franse internet gebruikt. Gegeten ij de bar annex kruidenier annex bakker. Samen met 3 Fransen, 1 Spanjaard en een Duitser. De laatste spreekt 5 talen, dus is dat best handig. Hij komt uit een plaatsje vlakbij Bieleveld.
We waren nauwelijks onderweg of we kwamen heel veel pelgrims tegen. Samen opgelopen met een Australisch echtpaar, daarna met 2 Canadezen. Kortom, het was een internationaall gezelschap.
Bij een dorpje bij een boerderij werd koffie geschonken. Ook kon je koek pakken of een stuk eigengemaakte kaas. En dat voor een donatie.
Aan alle kanten waren de uitzichten weer prachtig. Veel beklimmingen gehad, maar dat is ook logisch vanwege de Pyreneeen.
Bij binnenkomst van St. Jean Pied de Port was het een drukte van belang. Je kon je op een punt laten inschrijven. Daar kreeg je een stempel en tekst en uitleg over de camino in Spanje. Allemaal heel duidelijk.
Bij een refugio zag ik Henk weer. Hij was hier al een dag. Hier moest ik mijn spullen laten ontsmetten, vanwege de mogelijke bedwantsen. Prima, want je weet maar nooit.
ook kwam ik nog een 8 tal Vietnamezen tegen. Waarschijnlijk lopen die een klein gedeelte in Spanje.
Morgen neem ik een rustdag.

• 23 September 2014 - 19:17

Bernadette Van Der Meij:

Hoiii Theo, wat een prestatie, je bent in de Pyreneeën, wat leuk dat je zoveel nationaliteiten tegen komt. Eindelijk een rustdag je hebt het volgens mij dubbel en dwars verdient, geniet en rust lekker uit en veel succes met de volgende etappe. Groetjes van ons allemaal

• 23 September 2014 - 19:47

Ed Blokker:

Hoi Theo,

mooie prestatie hoor al helemaal bij de Pyreneeën, heb je nog de kracht om door te gaan? Wij genieten wel van je verhaaltjes ?

• 23 September 2014 - 22:43

Roberto:

Dag Theo, peregrino,

Petje af voor zulke prestatie.
    En overmorgen, a continuar con tu camino.

Groet van ons allen.

Roberto

• 23 September 2014 - 23:36

Erik Scheffer:

Hallo Theo,
    Straks ben je in Spanje. Een zware omgeving om te wandelen. Veel pelgrims onderweg, altijd wel wandelaars die jouw teo lopen. Ik vind het heel knap van je en ben benieuwd hoever je gaat komen. Santiago lonkt. Behouden tocht Theo!