onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Itero de la Vega, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Itero de la Vega, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

11 September 2015 | Spanje, Itero de la Vega

11 september 83e etappe

Hornillos del Camino - Itero de la Vega
31,9 km totaal 1989,3
stappen 42142 totaal 2394456

Bij schemer liepen we in de mist. Silhouetten 50 meter voor en achter je. Was eigenlijk wel een mooi gezicht. In deze heuvelachtive omgeving zie je geen enkele boerderij. Volgens mij moeten de boeren enkele kilometers rijden voordat ze op hun akkers zijn.
Hier zie je ontzettend veel windmolens.
onderweg bij een restaurantje was een pelgrim aan het gitaar spelen. Dat geef je dan weer een warm gevoel.
in San Bol zou een albergue zijn, waar ook een gelijknamige bron staat. Toen we in de buurt kwamen was er maar 1 huis. Dus besloten we maar door te lopen.
Verderop kwamen we langs een oud klooster van San Anton. Het was compleet vervallen en de weg liep er nu dwars doorheen. Heel raar.
Het dorp Castrojeriz waar we zouden overnachten kwam eigenlijk veel te vroeg. Het dorp was tegen een heuvel geplakt, met op de top een vervallen kasteelruine.
Buiten dit dorp kregen we nog een behoorlijke klim voor de kiezen. Gedurende een kilometer 100 m stijgen met een percentage van 17%, en de afdaling 18%. Dit was best heftig.
Nu weer even bijkomen.

• 11 September 2015 - 20:08

J&J:

Hoi Theo, we houden bewondering voor je en blijven je op de voet volgen!!! XX

• 11 September 2015 - 20:30

Roberto:

Dag Theo, peregrino,

Weer lees ik een schitterend verhaal! Een suggestie: als je klaar bent met je tocht, moet je je verhalen bundelen. Het zou voor de lezer weer een genot zijn om ze, als geheel, aan een stuk door, wederom te kunnen lezen.
    Succes verder met je Camino.

Groet van ons allen: José, Diego, Janette en Roberto