onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit León, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit León, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

16 September 2015 | Spanje, León

16 september 88e etappe

Reliegos - Leon
26,7 km totaal 2124,4
stappen 38142 totaal 2576740

Het had de hele nacht gestormd en geregend. Op een paar kleine spatjes na is het gelukkig droog gebleven, maar de wind was behoorlijk aanwezig.
In Mansilla de las Mulas, waar we koffie gingen drinken, kwamen we weer het franse echtpaar tegen. Er naast zat ook een belgische jonge vrouw die daar in de albergue was beroofd van haar portemonnee, paspoort en caminopas. Niet te vatten dat zoiets gedaan wordt door een medepelgrim. Hoe ziek moet je dan zijn. In de loop van de morgen kon ze bij de politie aangifte doen. Ik hoop dat het gunstig voor haar verloopt.
We hebben het merendeel van de tocht over de geasfalteerde weg gelopen, aangezien het wandelpad vol met plassen stond.
In de 10e eeuw was Leon de hoofdstad van het Asturische rijk , maar is ook een Romeinse stad geweest.
Vanwege de wind en de kou zijn we maar heel kort een kleine rondleiding gaan doen. De kathedraal was aan de buitenzijde wel mooi, gedeeltelijk uiteraard in de steigers, en om binnen te kijken moest je 5 euro betalen. En dat hadden we er niet voor over.

• 17 September 2015 - 17:21

Erik:

Hallo Theo,
    'T Is hier ook rotweer. Komen daardoor niet zo veel buiten.
    Als geharde Camino banger draai jij je hand niet om voor 'n buitje.
    Ik wens je een droge tocht toe, da's toch leuker lopen.
    Goede tocht, Erik