onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

20 September 2015 | Spanje, Molinaseca

20 september 92e etappe

Rabanal del Camino - Molinaseca

26,4 km totaal 2220,5
stappen 37714 totaal 2714024

De zonsopgang was zo schitterend vanmorgen. Het leek wel of de lucht boven de bergen in de brand stond.
In Foncebadon was het vroeger een belangrijke pleisterplaats voor pelgrims, met een herberg, een klooster en een kerk. Ruim duizend jaar geleden werd hier een Spaans concilie gehouden. Later is het vervallen, en wordt het nu weer langzaam opgebouwd.
Naruim 2 uur kwamen we aan bij het Cruz de Ferro. Een ijzeren kruis op een houten paal. Daarom heen gestapeld stenen van pelgrims die ze de hele tocht bij zich gedragen hebben, als symbool van de last die ze dragen en waarvan ze zich kunnen bevrijden door hun pelgrimstocht naar Jacobus.
We zitten nu op ruim 1500 meter. Even verderop komen we op het hoogste punt 1540 m. En hier staat een Beijerland caravan, omgebouwd als een complete bar met alles erop en eraan. Fantastisch.
Vanaf Manjarin zijn we gaan afdalen naar 603 meter. Tijdens deafdaling zagje de pelgrims als mieren naar beneden kruipen. Best een mooi gezicht. Maar we moesten constant op onze hoede zijn om niet te vallen over de rotsen en losliggende stenen. Maar gelukkig zijn we zonder kleerscheuren aangekomen.

• 20 September 2015 - 17:21

Erik:

Hallo Theo,
    Caravan omgebouwd tot snackbar?
    Volgens houd je de moed er goed in. Ook wel leuk om met zovelen onderweg te zijn.
    Goede tocht!

• 20 September 2015 - 17:54

Hetty:

Ik dacht dat je tablet stuk was. Maar alles van vandaag komt binnen.
    Ga door lekker ding.

• 21 September 2015 - 10:29

Richard:

Theo,

Bergen en een bar wat wil een mens nog meer.

Grt Richard.