onderwegnaarmorgen 11-8 - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen 11-8 - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu

onderwegnaarmorgen 11-8

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

13 Augustus 2013 | Frankrijk, Givet

11 augustus Dinant _Givet

24, 6 km totaal 357, 8
35134 stappen totaal 497258

Omhalf 9 wilden we de jeugdherberg verlaten. Helaas konden we er niet uit. De hostes zou de deur openlaten, maar was dat kennelijk vergeten. Dus dan maar geklopt bij de privedeur. Gelikkig deed er een dame open ( t was nog vroeg). Ze was nog erg slaperig, nogal volslank en zeer schaars gekleed. Zijwas bereid ons uit te laten. Beneden in Dinant ontbeten bij de plaatselijke bakker. Hierna onze weg vervolgd langs de Maas. Wederom een stralende dag en een hele mooie route. Er liep een pad vlak langs het water. Niet vlak, nee juist op en af tussen de bomen en heel veel wortels (zoals in Luxemnurg, wat Dennis en Hetty wel kennen). Dwars door koeienvelden en langs de internationaal bekende klimrotsen van Freyr. We hebben er diverse zien hangen. We moesten ook kruipen onder een in het water uitstekende rots. Was geinig met rugzak. Halverwege kregen we van een Antwerps echtpaar een groot stuk taart.
In Givet 't buro voor toerisme opgezocht. In de refuge was nog plaats. Een 2 persoonskamer met douche en mi ikeukentje. En wederom gratis.

• 13 Augustus 2013 - 21:20

Willem:

Theo,

Welkom in Frankrijk als ik het goed op de kaart zie. Vanaf nu geen Belgisch biertje meer, maar gelukkig voor jou hebben ze een goed alternatief. Veel plezier en veel succes.

Au revoir, Willem en Joke