onderwegnaarmorgen 14-8 - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen 14-8 - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu

onderwegnaarmorgen 14-8

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

17 Augustus 2013 | Frankrijk, Lalobbe

14 augustus _ 17e etappe

30, 8 km _totaal 444, 2
44010 stappen _totaal 614767
Rocroi - Lalobbe

Na t ontbijt in Rocroi zijn we weer vroeg vertrokken. Overigens stelde dat niet zoveel voor. Een paar stukjes stokbrood, jam, jus uit pak en koffie, voor 6 euro. Snel verdiend heet dat. De route maakte t weer goed. Door bossen, l anderijen en dorpjes waar niets te beleven viel. 5Huizen, kerk en boerderij was alles. Even voorbij l'Echelle hebben we even gerust. Komt er een man met een auto, stopt en vraagt of we honger hebben. Zijn vrouw maakte dan wel iets klaar. We anderhalve km uitkijken naar zijn auto. En dat was ook zo.
Een maaltijd met gebakken eieren, macaroni, sap, rose, koffie, een soort tulband en toetjes. Gesmult hebben we. De spontaniteit en gastvrijheid was weer ongekend. Zouden wij in Nederland hetzelfde doen?
In Signy-l'Abbaye was geen slaapplaats. Een mevr., die in t dorp alles regelde naar een Ned. Echtpaar in Lalobbe, 8 km verderop. Fam. Roelvink, want zo heette ze, was bereid ons op te komen halen. Deze familie heeft in Haarlem gewoond.
Weer een prima gastadres in een pittoresk huisje.
Tevens Johan uit Groningen (24 jr. En student) ontmoet. Hij gaat tot Reims..
Wat ik tot nu toe hebt meegemaakt is zo hartverwarmend, daar wordt je stil van en kan je ontroeren.

• 17 Augustus 2013 - 20:30

Okke Enzler:

Hoi Theo,

Wat een geweldige verhalen. En goed te lezen dat er zoveel behulpzame mensen rondlopen.
    Ik hoop dat je ook overal foto's van maakt.
    Ik kan niet wachten op jou volgende verhaal.
    Groet Marjolijn en Okke

• 17 Augustus 2013 - 21:16

Richard:

He die Theo,

Het gaat je goed af man klasse.

Richard.

• 18 Augustus 2013 - 18:24

Elke:

Hoi Theo,
    Net terug van onze heerlijke vakantie in Frankrijk. Dus nog geen tijd gehad om op jouw verslagen te reageren; komt volgende week wel.
    Theo, het is zondag 18 augustus: Loper: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij nemen vandaag een borreltje op je gezondheid! Behouden reis, liefs van Ger&Elke

• 19 Augustus 2013 - 11:47

Bernadette:

Hoiiiii Theo, van harte gefeliciteerd, dat deze reis maar een mooie start mag zijn van een nieuw mooi levensjaar! Geniet van alles wat op je pad komt en dat zal vermoedelijk nog veel zijn! Goeie reis verder!De van de Meijtjes

Tags: de