onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Saint-Ferme, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Saint-Ferme, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

12 September 2014 | Frankrijk, Saint-Ferme

12 september 58e etappe
Sainte-Foy-la-Grande - Saint Ferme
27,5 km totaal 1365,2
26978 stappen totaal 1689747

Gelijk bij het verlaten van de gite moest over de brug over de rivier de Dordogne. Een snelstromende rivier en een mooi uitzicht. Hierbij verlaat je het departement Dordogne en komen we in de Gironde. In dit departement is de bewegwijzering niet altijd compleet. Dus moet ik goed opletten en ook dekaart erbij houden.
Maar het ging toch een keer mis. Ik had een grasweggetje gemist. Hierdoor 3 km te ver gelopen. Bij een huis naar de route gevraagd, en dus weer 3 km terug. Het leven van een pelgrim is niet altijd makkelijk hoor.
Onderweg nog 2 franse pelgrims tegengekomen.
Weidse uitzichten over gigantische wijngaarden. Zowel witte als blauwe druiven voor de Bordeaux wijnen.volgens mij zijn ze bijna klaar voor de oogst. Dus als iemand nog een bijbaantje zoekt. Als je gewassen voeten hebt kan je misschien in het wijnvat helpen stampen.
Aangekomen in de gite van de gemeente vast een plaats proberen te regelen voor morgen. Nou de vrijwilligster is 2 uur voor mij bezig geweest. Maar uiteindelijk is het gelukt.

• 12 September 2014 - 20:02

Erik Scheffer:

Hallo Theo,
    Volgens mij gaat het heel goed met je tocht. Kan me vergissen, maar dat lees ik uit je post.
    De Gironde is een mooie streek, met schilderachtige dorpjes. Hoop dat je het goed naar de zin hebt, behouden tocht gewenst door mij en Annemieke.
    Overigens schrijf ik deze reactie op de 12e, de verjaardag van Wester. Twintig alweer, waar blijft de tijd.

• 14 September 2014 - 08:28

HalloTheo,

Du kommst ja gut vorwärts. Im Geiste gehen Willi und ich Deinen Weg mit.
    Mit Willi ist alles gut gegangen. Wir sind ja mit der Bahn zurückgefahren. Die Schwester hat uns zum Bahnhof gebracht.Willi hat nur geschlafen. Bei uns in Aachen ist er dann untersucht worden. Blut und EKG ok, aber total erschöpft.

Sobald Du in Spanien bist kann ich Dir Tipps für Unterkünfte geben.
    Weiter buon camino, es war eine schöne Zeit, die wir bis Limoges zusammen hatten.

Wir drücken Dir die Daumen.
    Ultreia Gerd

• 14 September 2014 - 08:28

HalloTheo,

Du kommst ja gut vorwärts. Im Geiste gehen Willi und ich Deinen Weg mit.

Sobald Du in Spanien bist kann ich Dir Tipps für Unterkünfte geben.
    Weiter buon camino, es war eine schöne Zeit, die wir bis Limoges zusammen hatt

• 15 September 2014 - 21:35

J&J:

Hoi Theo, je hebt alweer heel wat kilometers in de benen! Petje af! De Gironde staat behalve zijn wijnen volgens mij ook bekend om zijn grote bossen. Je bent dus gewaarschuwd, blijf op het goede pad! :-) XX

• 05 Oktober 2014 - 10:08

Lieber Theo,

jetzt haben wir schon mehrere Wochen nichts mehr von dir gehört und machen uns Sorgen.
    Bist du noch auf dem Weg nach Santiago? Oder hast du - aus welchem Grund auch immer - deinen Pilgerweg beendet?
    Melde Dich doch bitte bei mir, damit ich auch Wille informieren kann, der dich herzlich grüßt und dir alles Gute wünscht.
    Wir hoffen sehr, dass deine Gesundheit stabil ist und die Moral gut ist.
    Alles Gute für dich, vielleicht gibt es ja doch noch mal ein Wiedersehen.

Dein Gerd