onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu

onderwegnaarmorgen

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

22 September 2014 | Frankrijk, Ostabat-Asme

22 september 68e etappe
Sauveterre_de_Bearn _ Ostabat
25,8 km totaal 1625,6
26378 stappen totaal 1939784

Na 1 km kwam ik het franse echtpaar al weer tegen, later in Ostabat ook weer, maar ik loop wat sneller.
In de heuvels enkele herten gezien. En op een weg vanuit een weiland was een kalf uitgebroken. Hij schrok zo van mij, dat hij een heel eind voor mij uit bleef rennen. Af en toe uitglijdend over het asfalt.
En weer iets geks!!!!!!!!!!!!
Vanaf een boerderij werd ik begroet door een jonge deense herder. Hij heeft zeker 6 km met mij meegelopen. Ik vond dat af en toe best gevaarlijk, want je moet af en toe drukke wegen oversteken. Aan diverse mensen gevraagd om mij te helpen, maar die wisten ook geen oplossing. In een vrij druk plaatsje heb ik midden op een kruispunt de gendarmerie staande gehouden. En gelukkig waren zij bereid het dier in hun auto mee te nemen.
5 km voor het einde van de dag moesten de stokken er voor het eerst aan te pas komen. Een lange, rotsachtige steile klim lag er voor mij. Bovenaan waren reeds andere pelgrims gearriveerd. Hier in Ostabat komen 3 verschillende routes bij elkaar. Ik ben er zeker al 20 tegengekomen.
Dat belooft wat voor de komende dagen.
Morgen de laatste etappe in Frankrijk.

  • 22 September 2014 - 18:31

    Willem En Joke:

    Bonjour Theo,

    Je hebt er aardig de vaart in als ik zie wat voor afstanden je per dag aflegt. Ben benieuwd of je na de laatste etappe in Frankrijk gelijk nog een stuk doorgaat in Spanje, of wordt dat volgend jaar? Hoe dan ook, geniet ervan.
    Bon voyage.
    Willem en Joke

  • 22 September 2014 - 19:21

    Liset:

    Dat gaat best wel hard, succes nog in Frankrijk, op naar Spanje, schrik niet, bij Roncesvalles staat er een bord: Santiago 790 km. Wij vonden in het voorjaar de route toch wel druk, zal best even wennen zijn met al die mede wandelaars.

    Bon Camino!

    groet, Erik en Liset, buurtjes Sachisische Schweiz 2013

  • 22 September 2014 - 22:33

    Gj:

    Ouwe rups....goed je even "live" te hebben gesproken.... Veel succes in de Pyries....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Ostabat-Asme

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2015

onderwegnaarmorgen

29 September 2015

onderwegnaarmorgen

28 September 2015

onderwegnaarmorgen

27 September 2015

onderwegnaarmorgen

26 September 2015

onderwegnaarmorgen
theo robbemond

65 plusser begint aan voettocht /pelgrimage vanuit Haarlem naar Santiago de Compostella

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 33075

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: