onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

31 Augustus 2015 | Spanje, Roncesvalles

29 augustus 70e etappe

28,3 km totaal 1675,3
stappen 43218 totaal 1995751

Sorry voor t oponthoud, maar de wifiverbindingen zijn hier erg slecht.

gisteravond van de refugiobaas een hele preek gehad over de zeer zware tocht en ook vanwege de warmte. Het zou zeker 36 graden worden.
Dus besloten we om 6.15 uur te starten. We kregen gelijk een klim van 17% voor onze kiezen. Dit was heftig en ik kon het tempo absoluut niet bijhouden. Maar het is geen wedstrijd en ik kom er wel.
De uitzichten waren geweldig, de mist tussen de bergen, de zonsopkomst was erg mooi.
De warmte en de stormachtige wind (regelmatig tegen) kracht 8 speelde veel parten.
Honderden pelgrims uit weer alle delen van de wereld zijn we tegengekomen.
Aangekomen in Roncevalles kwamen we in een grote refugio (180 bedden) geleid door een groep Nederlandse vrijwilligers van het Genootschap.
s'AVonds nog advies gegeven over een meisje met een allergische reaktie.
Is goed afgelopen.

• 31 Augustus 2015 - 20:07

Michoel:

Lekker bezig pa. Kijk je een beetje uit met het aankomende weer!! Bij ons is het en ieder geval zeik nat.
    Bevalt het een beetje met Roy en je oude loopmaatjes? Geniet ervan en zet door he.

• 31 Augustus 2015 - 20:08

Hans Vos:

Hi Theo goed om je verhalen weer te lezen. Ik wens je een hele goed tocht en geniet er van!
    Groet Hans

• 31 Augustus 2015 - 20:27

GerJ :

Theotje . ..De kop is er tenminste af. Laat je niet gek maken door je fellow pelgrims