onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Nájera, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Nájera, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

05 September 2015 | Spanje, Nájera

5 september 77e etappe

Logrono - Najera

28,5 km totaal 1839,3
stappen 38009 totaal 2199780

Een heerlijke dag om te wandelen. Temperatuur goed, droog. Alleen kon ik niet echt in mijn ritme komen. Pas na derust in Ventosa ging het weer crescendo.
Vanaf Logrono was er een invalide man in een driewielfiets(met de handen aangedreven) die met ons opging. Was gestart in Pamplona en gaat door tot Finisterre. Heuvelop kan de man het nauwelijks halen. Respekt voor zijn inspannigen en doorzettingsvermogen. Ikschat zijn leeftijd op ongeveer 60.
Onderweg zagen we een mooi eekhorentje, die absoluut niet schuw was. Liet zich fotograveren. Klom een stukje in de boom en daarna weer terug op de grond.
Regelmatig zagen we een veldje met opgestapelde stenen, aangelegd door pelgrims.
overigens over stenen gesproken. Op de akkers die omgeploegd zijn liggen zoveel stenen dat je je afvraagd hoe het mogelijk is dat er nog wat gepoot kan worden.
Aangekomen in Najera zijn we na de douche op een terras wat gaan drinken. Hier kwamen we Frans en Rosanne en aanhang tegen. Dit was voormij een heel plezierige reunie. Zoiets straalt warmte uit. De uitwisselingen van wederzijdse belevingen waren weer hartverwarmend.
Geweldig.

• 05 September 2015 - 19:03

Dennis :

Leuk dat je weer zoveel bekende weer tegenkomt ouwe. Ik SMS je morgen wel hoe de 2e oefenwedstrijd is verlopen. Ga zo Door! !

• 05 September 2015 - 21:04

Carsten En Maaike:

Ha Theo,
    Wat ontzettend leuk dat je weer op avontuur bent. En wij vinden het erg leuk om op deze manier met je mee te reizen. Geniet!
    Groetjes van de buurtjes

• 06 September 2015 - 00:08

Chris Deguffro:

We zijn aanhang van Rosanne en Frans . Heel blij om In contact te komen met Theo... Heel sympathiek ....Inderdaad het uitwisselen van ervaringen was heel leuk om te horen...verder goeie camiontocht! Luc en Christine

• 06 September 2015 - 14:17

Marie-Pierre:

Geniet er zo nog van en doe zo voort
    Bedankt voor de verhalen en tot wederlezen
    Groetjes uit Mortsel (16°)

Marie-Pierre

• 06 September 2015 - 14:30

Herma:

Ha Theo,
    Ik ben net terug van Vakantie in Hongarije, dus ben wat later ingehaakt bij jouw reisverhalen.
    Ik vind het heel erg leuk om al je belevenissen weer mee te maken en heb veel respect voor je. Ik wens je een hele goede tocht toe!
    Groetjes, Herma

• 07 September 2015 - 12:50

Willem Verhaeghe:

Leuk om lezen dat je goed volhoudt.
    Amalia is ondertussen al een flinke peuter. Je moet maar aan Rosanne es een foto vragen.
    Zie het nog als gisteren voor me dat je haar als baby te Troyes in je armen had.

Vele groetjes uit België