onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

25 September 2015 | Spanje, Portomarín

25 september 97e etappe

Sarria - Portomarin
22,3 km totaal 2345,2
stappen 31857 totaal 2892166

Deze etappe zijn we door ruim 20 dorpen en gehuchten gelopen. Doordat degrond door erfenissen verdeeld werd, zijn de percelen vaak uiterst klein geworden. Door dit landschap moesten we veel waterloopjes oversteken op doorwaadbare plaatsen of over stapstenen. Het enige jammer van vandaag was de mist. Rondom ons hadden we niet meer zicht dan 75 meter. Dus kanik jullie weinig van de omgeving laten zien.
Halverwege in een dorpje zag ik een eidereend met 8 kleintjes. Onvoorstelbaar!!!!
Of het is een tweede leg of de Spaanse natuur is anders dan in Nederland.
Er is weer een soort mijlpaal, we zijn namelijk de laatste 100 km paal gepasseerd. Dit was duidelijk merkbaar, want de bussen met Aziatische toeristen en Spaanse studenten stonden klaar.
Een beetje een vreemdegewaarwording. Maar ieder zijn camino!!!!!!!
Bij binnenkomst van Portomarin komen we over een brug uit 1120.

• 25 September 2015 - 18:58

Katrien Lambert:

Dag Theo,
    Veel courage, je bent er bijna.

• 25 September 2015 - 19:25

Oda De Ruyter:

Je bent al ver!!! Super, ga door!

• 26 September 2015 - 08:49

Heuten Rudy:

dag Theo en Roy,
    weer een mijlpaal nog 100 km. jullie zijn er bijna goed zo

• 26 September 2015 - 13:19

Herma:

Ha Theo,
    Wat fantastisch, het laatste stuk! Ik wens je nog veel succes voor de laatste kilometers!
    Gr. Herma

• 26 September 2015 - 14:53

GerJ:

Theotje,
    Potverdorie nog maar 100 km...voor jou een heerlijk vooruitzicht.....maar als ik mij bedenk dat ik mijn dagelijkse leesvoer moet gaan missen ....
    Heel veel plezier nog ouwe rups hoop dat de laatste loodjes meevallen...