onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van theo robbemond - WaarBenJij.nu

onderwegnaarmorgen

Door: theo robbemond

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

23 Februari 2013 | Nederland, Dordrecht

3e etappe
23 februari. Rotterdam-C - Dordrecht
24,5 km - totaal 86,7 km
3505 stappen - totaal 12166

Om 9 uur vanaf het Centraal station Rotterdam vertrokken. Het was 3 graden onder nul en een koude noordoosten wind. Kortom Spartaans.
Ik had een route uitgestippeld om via de Erasmusbrug te gaan lopen, maar ik wilde eigenlijke een nostalgische route, namelijk via de Maastunnel.
Deze tunnel is gebouwd van 1937 tot 1942 voor voertuigen en een aparte tunnel ernaast voor fietsers en voetgangers. Dagelijks maken hier nog 4000 fietsers gebruik van.
Als puber ging ik op de fiets soms richting Utrecht vanaf het eiland Rozenburg (waar ik geboren ben) en moest dan door de Maastunnel.De zeer steile roltrappen kan ik mij nog herinneren. Je moest je voorwiel dwars op de trede zetten, zelf sterk achteroverleunen om niet naar voren te dond.....
Nu na 50 jaar wilde ik dit nog een keer ervaren. Zo op het eerste oog was er niets veranderd.
Onderaan de trappen omhoog stonden 2 tunnelwachters mij op te wachten. Gewapend met elk een walky-talky werd er al met de centrale gecommuniceerd dat ik in aantocht was.????????????????
Bovenaan kreeg ik te horen dat ik de verkeerde tunnel had genomen. Ernaast was nog een trap naar beneden, speciaal voor voetgangers. Wist ik veel.....
Ik moest beloven het nooit meer te doen. Waarschijnlijk kom ik er in deze situatie ook nooit meer. Nu hadden hun weer alles onder controle..
Leuke ervaring zo.
Verder lopend door Rotterdam via het Zuidplein, langs de Kuip richting Ridderkerk en Zwijndrecht, waar ik de waterbus nam om in Dordrecht te eindigen.
Om half twee stapte ik het station binnen. Met een koude kop en een voldaan gevoel.

  • 23 Februari 2013 - 20:14

    Michiel:

    Lekker bezig paps. Leuk om zo je reis te volgen. Had je je thermo ondergoed al uitgetest, wat was het koud vandaag. Wanneer ga je je volgende stukje doen en waarheen? Groetjes van ons.

  • 23 Februari 2013 - 20:28

    Erik Scheffer:

    Mooie start, in de kou. Leuk dat je vanaf het Rosenstock een etappe bent begonnen. In dat buurtje zijn onze kinderen geboren. Wat ik mij afvraag: waaruit bestaat je bepakking?! Succes verder. Erik

  • 23 Februari 2013 - 23:33

    Elke:

    Theo door de tunnel... unieke gebeurtenis tijdens deze etappe; klinkt als een boek.
    Leuk om je te volgen, succes met de verdere tochten.Elke

  • 24 Februari 2013 - 10:29

    Marijke:

    Leuk om je zo te volgen Theo!! Wi jwensen je veel succes en als je oppas voor Bojangles nodig hebt, als Hetty werkt, en jij loopt..bel maar!Marijke

  • 24 Februari 2013 - 12:24

    J&J :

    Dit is een leuk idee Theo!!! Kunnen we een beetje bijhouden waar je mee bezig bent en die start klinkt beslist niet slecht. Ja, bij die snelwegen kun je beter wegblijven, liften is toch geen optie ;-). XX




  • 24 Februari 2013 - 14:50

    Willem:

    Theo,

    Leuk om zo wat van je te horen onderweg. En wat de kou betreft .... naar het zuiden toe wordt het alleen maar warmer. Groetjes, Willem en Joke

  • 25 Februari 2013 - 14:40

    Cees & Yvette:

    Ziet er goed uit Theo, nu alleen nog mooi weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dordrecht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2015

onderwegnaarmorgen

29 September 2015

onderwegnaarmorgen

28 September 2015

onderwegnaarmorgen

27 September 2015

onderwegnaarmorgen

26 September 2015

onderwegnaarmorgen
theo robbemond

65 plusser begint aan voettocht /pelgrimage vanuit Haarlem naar Santiago de Compostella

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 33084

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: