onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Zevenbergen, Nederland van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Zevenbergen, Nederland van theo robbemond - WaarBenJij.nu

onderwegnaarmorgen

Door: theo robbemond

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

28 Februari 2013 | Nederland, Zevenbergen

28 februari.
Dordrecht -Zevenbergen
23,8km - totaal 110,5 km
3400 stappen - totaal 15516 stappen.
Om kwart voor negen gestart vanaf het station Dordrecht voor weer een leuke etappe.
Dit keer had ik een volledige bepakking van 10 kilo op de rug. Dit was wel even wennen, maar uiteindelijk zal dat toch mijn dagelijkse bagage worden. Misschien iets meer, maar dat zien we wel. Her en der zal ik nog wat moeten schuiven, anders indelen, improviseren enz., enz.
Wist je dat Dordrecht reeds stadsrechten heeft sinds 1220 en dat er een "bekende" uitdrukking bestaat die over Dordt gaat. Het heeft te maken met de bodemgesteldheid in het rivierengebied. En hij luidt:
Tiel is niet viel, Bommel is rommel en hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt.
Ik vind hem grappig.
Rond 10 uur was het voor mij tijd voor een meegebracht kopje koffie.
Even buiten Dordrecht ging ik zitten in een bushokje. Niks mis mee want ze reden maar om het uur. Bijna direkt viel mijn oog op de grond, waar ik een Nederlands paspoort zag liggen. In kijkend bleek hij te zijn van een Amerikaanse jongeman, geboren in Virginia en kennelijk nu hier woonde.
Tegenover het bushokje was een klein wegrestaurant. Gelukkig was hij open. Daarbinnen zaten 4 oudere heren aan de koffie. Die hoorden niet bij het paspoort. Zij zouden samen met de eigenaresse de politie inschakelen om de persoon te achterhalen.
Hij zal zijn paspoort wel terug krijgen denk ik zo.
Halverwege moest ik via een hele lange brug over het Hollands diep. Dit is een brug met 3 rijbanen heen en 3 rijbanen terug en aan beide zijde ook nog een strook voor (brom)fietsers en voetgangers.
Er was ontzettend veel vrachtverkeer en als je dan over de brug loopt lijkt het net of je zeeziek wordt. Zoveel beweging zit er in zo'n brug. Kortom niet prettig.
Even verder, vlabij Zevenbergen kwam ik nog een paar aparte schapen tegen en zomaar een boom met opschrift.
Er stond niet bij hoe die persoon om het leven is gekomen, maar het zal zeker geen voetganger geweest zijn.
Al met al was het weer een mooie dag.

  • 28 Februari 2013 - 17:20

    Erik Scheffer:

    Hoi Theo,
    Ik vroeg mij af: maak je ook foto's onderweg?
    En ben je al in 't bezit van zo'n handig apparaat dat emailen/bellen e.d.
    Mogelijk maakt? Suc6 met je wandeltocht.groet!

  • 28 Februari 2013 - 21:41

    Richard:

    Hoi Theo,

    Goed bezig man en leuk om dit zo te lezen.

  • 01 Maart 2013 - 09:18

    Elke:

    Hoi Theo,
    De bruggen blijven je toch achtervolgen op je wandeltocht!
    Leuk de spreuk over Tiel, de Duitse invloed valt niet te ontkennen in Nederland.
    Succs verder.
    sportieve groet Elke

  • 01 Maart 2013 - 09:41

    Jaap Hartog:

    He beste Theo, je bent prima bezig, heb je voor onderweg ook een muziekje mee?
    Veel succes,en de hartelijke groet,
    Jaap

  • 01 Maart 2013 - 09:43

    Jaap Hartog:

    He beste Theo,
    Je bent prima bezig. Heb je voor onderweg ook muziek mee?
    Veel succes, en de hartelijke groet,
    Jaap

  • 01 Maart 2013 - 19:19

    J&J :

    Theo, je maakt van alles mee onderweg, voor ons interessant om te lezen! Het geeft zo ook het gevoel dat we met je meelopen...zonder inspanning. Relaxed hoor! Ben je er al achter hoe de schapen genoemd worden? XX

  • 01 Maart 2013 - 19:43

    Bernadette Van Der Meij:

    Hoiiiii Theo, ik vind het echt top wat je doet! Leuk om je vanaf nu te volgen op deze prachtige tochten. Heel veel succes en we volgen je !Groetjes Burney,Gerard,Jacqueline en Tim

  • 01 Maart 2013 - 19:46

    Karin:

    Hey, Theo, wat onwijs gaaf om te lezen wat je tijdens het lopen zoal meemaakt. leuk dat je ook over een aantal dingen weetjes vermeld. heel veel succes met je verdere wandelingen. Lieve groetjes Karin

  • 02 Maart 2013 - 15:25

    Peter & Jolanda:

    Hoi,

    Leuk om je zo te volgen en mee krijgen wat er zoal onderweg gebeurt.
    Super uitdaging !!
    Groetjes en tot Zondag

  • 10 Maart 2013 - 22:20

    Ton Tijs:

    Dag Theo,

    Ik heb jouw verhalen gelezen en van Hetty gehoord over je voettocht die je aan het ondernemen bent! Ik zal je zeker volgen, d.w.z. vooralsnog via jouw reisverslagen! Ooit was ik er liftend met een vriend in Santiago de Compostella, lang geleden. In Leiden hoorde ik, dat jouw eerste etappe vanuit Haarlem naar Leiden was gegaan. Evenals van Hetty begrijp ik ook van jou, dat de tocht onder meer een oefening is in loslaten van het roken, eerst in etappes beginnen om vervolgens een definitieve afspraak aan te gaan. Zo stopte ik met roken. En laten we nou wel wezen: het is niks om de hele tijd met zo’n slof sigaretten sjouwen. Behalve geld hou je nu vooral ook lucht en ruimte over!
    Theo, ik wens je toe dat de tocht die je aan ondernemen bent er een voor je zal zijn van ‘ontmoeten’ en ‘van genieten van de reis en van je plannen’, veel inspiratie, goede reis!
    hartelijke groeten, ook namens mijn partner Marijke, Ton

  • 15 Maart 2013 - 22:35

    Leone Roos:

    Hoi Theo heel leuk om je verslagen te lezen. Kijk al uit naar je volgende etappe. gr.vLeone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zevenbergen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2015

onderwegnaarmorgen

29 September 2015

onderwegnaarmorgen

28 September 2015

onderwegnaarmorgen

27 September 2015

onderwegnaarmorgen

26 September 2015

onderwegnaarmorgen
theo robbemond

65 plusser begint aan voettocht /pelgrimage vanuit Haarlem naar Santiago de Compostella

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 33105

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: