onderwegnaarmorgen 15-3 - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen 15-3 - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van theo robbemond - WaarBenJij.nu

onderwegnaarmorgen 15-3

Door: theo robbemond

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

15 Maart 2013 | Nederland, Bergen op Zoom

15 maart -5e etappe
Zevenbergen - Bergen op Zoom
34,8 km - totaal 145,3 km
4990 stappen - totaal 20506 stappen..

De dag begon vanuit Zevenbergen om kwart voor 9 zonnig. Toen dacht ik dat kan leuk worden vandaag. Helaas was het van korte duur. Naeen uurtje heb ik weer alle weersomstandigheden over me heengekregen. Veel wind, droge en natte sneeuw en regen. Echt weer een Hollandse verwendag.
Toch heb ik genoten.
In de buurt van Oudenbosch viel mijn oog op een soort kathedraal. In de verte deed hij mij denken aan de Sacre coeur in Parijs (zie foto).
Het is een grote koepelkerk met een Romeins aandoende vorm. Is gerealiseerd eind 19e eeuw en lijkt op de St. Pieter in Rome. Is in 1912 door de toenmalige paus tot "basilica minor"verheven.
Wat mij opvalt en verbaasd is dat er tijdens deze wandeltochten langs de route's ontbreekt aan eet- of drinkgelegenheden. Gelukkig neem ik altijd eten en drinken mee, maar soms moet je weleens van een toilet gebruik maken.
Aangezien het er niet is moet je gaan improviseren....... En dat lukt meestal wel.....
De laatste 13 km liep ik op de "7 Heerlijkheden route"
Misschien dat Brabanders ze voor mij verborgen hebben, want ik heb ze niet kunnen ontdekken. Het weer zullen ze er niet mee bedoelen.
Even voor Bergen op Zoom kwam ik (zie foto) deze begraafplaats tegen.
Hij is indrukwekkend om te zien. 100 meter verderop was nog een grotere van Canadese militairen.
In Bergen op Zoom wilde ik bij de VVV een stempel gaan halen. Ze verwezen mij echter naar de parochiekerk. Deze was helaas gesloten.
Dus dat doen we maar in augustus, als ik vandaaruit ga starten.

De volgende etappe zal dus richting de Belgische grens zijn. Waarschijnlijk 1 augustus. Dus nog even geduld.....maar dat vind ik wel lastig.
Leuk om te zien en horen dat er al zoveel mensen de verhalen hebben gelezen.
Tot dan............

  • 16 Maart 2013 - 05:52

    Richard:

    Hoi Theo,
    Ja lopen in alle weersomstandigheden is ook leerzaam het hoort er bij zullen we maar zeggen. En ja de bossen zijn mooi en bieden uitkomst haha. We spreken elkaar.

    Richard.

  • 16 Maart 2013 - 14:08

    Michiel:

    We volgen je op de voet. Hopelijk beter weer in augustus.

  • 16 Maart 2013 - 16:43

    Bernadette Van Der Meij:

    Hoiii Theo, goed gedaan, het Nederlandse weer zet je altijd voor verrassingen, je wordt er wel een echte bikkel van, voor zover je dat nog niet was!! Top, ik ben weer benieuwd naar de volgende etappe! Succes Bernadette

  • 16 Maart 2013 - 17:55

    J&J :

    Theo, zoals Michiel ook schrijft, 'we blijven je volgen op de voet'! We kunnen ons helemaal voorstellen dat geduld niet mee zal vallen maar je kunt toch altijd nog 'stukkies' lopen voor de 'fun'.

  • 16 Maart 2013 - 20:25

    Peter:

    Theo,

    Weer een top etappe, ondanks de kou toch maar weer gedaan.
    Groetjes, Peter & Jolanda en natuurlijk Mike en Roy

  • 17 Maart 2013 - 10:02

    Elke:

    Dit was de warming-up voor je grote reis! En nu maar wachten tot augustus dat het kan beginnen.

  • 17 Maart 2013 - 21:31

    Monica:

    Hoi Theo,

    Je verhalen blijven leuk om te lezen! Nu even een 'stapje terug' en in augustus weer vlammen. Ik ben benieuwd hoe het staat met de aankoop van de laptop.

    Je profielfoto is erg goed gelukt!

    Groetjes,
    Moon

  • 18 Maart 2013 - 11:35

    Erik Scheffer:

    Hoi Theo, niets zo veranderlijk als het weer. Dat weet iedere volkstuinder. Het lijkt lang tot augustus, maar er zijn in de tussentijd toch allerlei andere wandelevenementen? Hopelijk een mooie zomer in Holland, ga jij lekker nazomeren in Frankrijk/Spanje. Groet, Erik

  • 16 Mei 2013 - 19:41

    Leny En Piet:

    Hoi Theo, Leuk om je vanmiddag gesproken te hebben. Wij zijn net terug van de omgekeerde St. Jacobsroute vanaf Parijs en we kwamen heel veel pelgrims tegen onderweg. Dat zal in augustus wel minder zijn. Toen wij een paar jaar geleden in augustus naar Santiago fietsten kwamen we pas bij de Pyreneeen de eerste pelgrims tegen. Het is in Spanje wel heel erg leuk lopen en je ontmoet daar heel veel mensen. Veel Spaanse studenten doen ieder jaar een stuk van de pelgrimsroute en daar krijgen ze studiepunten voor. We zullen je gaan volgen en we wensen je een fijne reis. Af en toe afzien maar ook heel veel geweldige momenten.
    Groet van Piet en Leny

  • 19 Juli 2013 - 20:59

    Hans Vos:

    Tjee, Theo mooie verhalen nu al. Grappig hoe klein de wereld is. Jij bent mijn "tuin" buurman en de reactie hierboven is van Piet en Leny, vrienden van ons, waarvan ik niet wist dat jij ze kent en omgekeerd..." Ik wens je een hele goede reis en vanuit Frankrijk zal ik zeker het eerste deel volgen, de rest vanuit huis. Met de prei gaat het goedkomen!
    Groet Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bergen op Zoom

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2015

onderwegnaarmorgen

29 September 2015

onderwegnaarmorgen

28 September 2015

onderwegnaarmorgen

27 September 2015

onderwegnaarmorgen

26 September 2015

onderwegnaarmorgen
theo robbemond

65 plusser begint aan voettocht /pelgrimage vanuit Haarlem naar Santiago de Compostella

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 33084

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: