onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Estella, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Estella, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

02 September 2015 | Spanje, Estella

2 september 74e etappe
Puenta la Reina - Estella

20,6 km totaal 1760,7
stappen 24231 totaal 2105555

Gisteravond was het bijzonder gezellig. Met 3 Amerikaanse dames in het stadje genoten van een pelgrimsmaaltijd. Roy was the man met facebook.
Vanmorgen was de stemming beduidend anders. Roy zijn schoenen waren weg. Tot half 8 gewacht tot iedereen vertrokken was, maar geen schoen meer te bekennen. Gelukkig had hij extra gympen mee. Hiermee heeft hij de dag doorgebracht.
Vanaf St. Jean pied de Port zijn we een stuk of 5 monumenten tegengekomen van overleden pelgrims. Best wel indrukwekkend.
de route liep weer over mooie kiezelzand paden. Langs de route weer veel bramenstruiken en wilde venkelplanten. Ruikt heerlijk als je de steel omknakt. Ook nog een 50 cm lang slangetje gezien.
In Villatuerta (een stadje vlak voor onze eindbestemming) was er kennelijk een heftige onweersstorm geweest. Een groot deel van de stad lag onder een dikke laag modder. De gewassen in de volkstuinen lagen plat. Straten waren afgezet en de brandweer was de boel aan het schoonspuiten.
Aangekomen in een grote refugio zijn we eerst gaan douchen. Hierna de stad in om schoenen te kopen. En gelukt, dus Roy weer bij en wij ook.

Tags: Estella