onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Astorga, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Astorga, Spanje van theo robbemond - WaarBenJij.nu

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

18 September 2015 | Spanje, Astorga

18 september 90e etappe
San Martin del Camino - Astorga

23,5 km totaal 2173,9
stappen 33571 totaal 2647453

ik moet nog even over gisternacht vertellen. We waren in een grote albergue met ruim 150 bedden, verdeeld over 3 slaapzalen. Laat nou uitgerekend bij ons het snurkkoor aanwezig zijn. Menige aanraking om zich om te draaien hielp soms maar 2 minuten. Om middernacht ben ik in de hal op de grond gaan slapen. Het was echt vreselijk!!!!!
Maar goed vandaag was weer een mooie dag.
In Hospital de Orbigo kwamen we over de langste brug van de camino, waar zich de geschiedenis van de ridder Sueros de Quinones heeft afgespeeld. (Zelf nog nooit van gehoord).
Een paar km voor Astorga op de hoogvlakte stond een geimproviseerde kar en afbraakhuisje. Hier had een jonge vrouw haar uitstalling staan. Diverse soorten fruit en frisdranken, koffie, thee en koekjes. En dat voor een donativo. Geweldig!!!
Overal in Astorga zijn herinneringen aan de Romeinse tijd te zien: de Romeinse sradsmuren, een Romeinse poort, huizen, tempels, thermen en een stelsel van kanalen, die opgegraven zijn.
Het bisschoppelijke paleis is een ontwerp van de Catalaan Antonio Gaudi.Het zou zo in de Efteling passen, met een of ander sprookje
Morgen gaan we weer de hoogte in.

• 18 September 2015 - 19:07

Heuten Rudy:

He 2 vrienden het positieve van terug thuis te zijn is rustige nachten,maar had dan toch liever gesnurk
    gehoord. veel geluk verder met klimwerk.en hopelijk droog doei

• 18 September 2015 - 21:32

Leon:

Hoi Theo,

Morgen bij Cruz de Ferro; valt weer een last van je schouder door het achterlaten van het meegenomen steentje. Als het goed is ligt mijn grindtegel van 40*60 er ook:), wel even graven want het is alweer 9 jaar geleden. Goeie benen en klim-se.

• 19 September 2015 - 11:47

Hetty:

Ja, lief lastig hé dat gesnurk. Ik weet er alles van......
    toch leuk om te zien dat je onder de paraplu van de Paus hebt geslapen. Restaurante -cafetaris La Pausa aan de Av. las Murallas. leuk pleintje in het verlengde ervan.
    Loop ze. liefs