onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu onderwegnaarmorgen - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van theo robbemond - WaarBenJij.nu

onderwegnaarmorgen

Door: camino

Blijf op de hoogte en volg theo robbemond

12 September 2014 | Frankrijk, Saint-Astier

9 september 55e etappe
Periqueux - Saint-Astier
26,3 km totaal 1280,4
24711 stappen totaal 1606655

Gisteren heb ik vergeten te vertellen over een kasteel. In "the middle of nowhere" in een bos stond het te koop. Het was totaal leeg. Ik zag wel mensen er naar toe lopen. Of dat koopkandidaten waren, weet ik niet. Maar wie belangstelling heeft, weet ik waat het staat.
Kees Damave is 67 jaar en woonde tot zijn 15e in Haarlem, nu in Bennebroek. Zijn oma had een hoedenzaak in de Paul Krugerstraat.
We kregen 2 beklimmingen en een afdaling van ongeveer 500 m elk met een percentage van 15 a 20 %. Kortom een aanslag op kuiten en knieen. Neem daarbij de broeierige warmte, nou dan weet je het wel. Shirt kon je uitwringen.
Aangekomen bij de gite bleek het een heus kasteel te zijn, met 2 ganzen als waakdieren. Ze proberen je in de kuiten te bijten.
Het kasteel heet Puyferrat. Later arriveerde ook Kees nog en Jean-Pierre (Fransman).
We moesten zelf koken. De eigenaar bracht ons 4 in een gammel Renauld4 12 km heen naar de stad. Over een abortus weg met veel kuilen en 50 km per uur. Heel goed voor de schokbrekers.
Maar al met al was het een belevenis, die ik niet graag had willen missen.

  • 12 September 2014 - 17:59

    Karl Van Eekelen:

    Zo zie je maar weer Theo als je open staat voor invloeden van buiten af, dan maak jij volgens mij een super trip die niet te vergelijken is met de duurste vakanties

  • 12 September 2014 - 18:22

    Hetty:

    Die Kees ken ik zowiezo van naam, en misschien ook wel van gezicht.
    En kunnen we het niet kopen? iet Kees, maar het kasteel. Ik ben het KG zo zat.
    liefs

  • 12 September 2014 - 20:52

    Lienke:

    Jaaa, super leuk zo'n kasteeltje! Wij betalen graag mee hoor;)
    Wat maak je toch weer veel mee Theo!! Geniet van alle bijzondere en mooie momenten;)
    Veel liefs van ons

  • 12 September 2014 - 21:04

    Roberto:

    Theo, peregrino,

    Wat een prachtig verhaal.

    Groet van ons allen,

    Roberto

  • 14 September 2014 - 15:17

    Yvette:

    ola Theo,

    Wat een mooie belevenissen!
    Dat kasteeltje klinkt erg interessant misschien met elkaar kopen?
    Je vrouw en kind maken het goed!
    liefs van je buren,X

  • 15 September 2014 - 21:24

    Herma:

    Ik ken de Familie Damave van vroeger, ben nu het contact een beetje verloren.
    Het waren de vroegere buren en vriendjes van Ton Lodder, mijn eerste, overleden man.
    Loopt hij ook de pelgrimsroute? Doe hem en de familie de hartelijke groeten van mij.
    Jou wens ik ook weer veel wandelplezier!
    Lieve groet van mij, Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Astier

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2015

onderwegnaarmorgen

29 September 2015

onderwegnaarmorgen

28 September 2015

onderwegnaarmorgen

27 September 2015

onderwegnaarmorgen

26 September 2015

onderwegnaarmorgen
theo robbemond

65 plusser begint aan voettocht /pelgrimage vanuit Haarlem naar Santiago de Compostella

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 33055

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: